Afrika

Video: compilatie wereldreis

24/08/2014 in China, Filipijnen, Hawaï, India, Indonesië, Kenia, Mongolië, Nederland, Nepal, New York, Nieuw-Zeeland, Oman, Rusland, Sydney, Tibet, Verenigde Arabische Emiraten, Video's | 2 comments

Een wereldreis van bijna een jaar lang dat levert heel wat beeldmateriaal op. We hebben duizenden foto’s gemaakt en uren videomateriaal. Voordat de fotoboeken klaar zijn en we alles kunnen delen zijn er alweer wat maandjes voorbij en daarom besloten we aan het begin van het reis onszelf een uitdaging mee te geven: iedere dag een filmpje maken en van dit filmpje 1 seconde selecteren. Het is ons bijna gelukt om dit iedere dag te doen. Met als eindresultaat een pakkende compilatiefilm van onze wereldreis. Laat je verwonderen door de mooie...

read more

Veilig op eigen voet door Kenia reizen

30/06/2014 in Kenia, Tips & Tricks | 6 comments

In 2010 reisden we ruim 3.000 kilometer met een huurauto door Zuid-Afrika en Swaziland, dit jaar brachten we een bezoek aan Rijnhout zijn oom in Kenia en op eigen houtje gingen we op ontdekkingstocht door het westen van het land. We krijgen veel vragen van mensen of dit wel een goed idee is en hoe het staat met de veiligheid in deze landen. Vooral Nairobi en Mombassa staan bekend als erg onveilige steden en veel touroperators raden hun reizigers af om op eigen voet de stad in te gaan. De sfeer op straat is heel anders dan in andere landen....

Karibu Lamu!

08/04/2014 in Kenia | 8 comments

Pardon, hebben we het goed verstaan? Voor ons in de bus zit een vrolijke man die iedereen in de bus schijnt te kennen. Hij verkondigt ons zojuist dat de remmen van de bus het niet meer doen. In een klein dorpje zijn we gestopt en de buschauffeur en de meneer van de kaartjes duiken onder de motorkap. Het verbaast ons echter niks, want de bus valt bijna van ellende uit elkaar. Na 5 minuten rijdt de bus weer verder; met zo’n 60 km/u dendert de bus over de halfgeasfalteerde weg vol kuilen en gaten. Als de bus luid toeterend op een jeep afrijdt...

Fotoserie: Zon, zee & strand in Watamu

31/03/2014 in Fotoseries, Kenia | 3 comments

Bij Afrika denk je al snel aan spannende ontdekkingstochten naar wilde dieren, mooie natuurparken, veel stof en rode aarde en traditionele bevolkingsstammen. Toch kan je in Afrika ook goed terecht voor een heerlijke strandvakantie. Goed te combineren met een weekje avontuur en een weekje relaxen en bijkomen voordat je weer terugreist naar Nederland. Ook wereldreizigers hebben af en toe een breek nodig en daarom besloten we na ons bezoek aan de stad Mombassa per local bus door te reizen naar het plaatsje Watamu. Je komt hier voor het mooie...

Groeten uit Mombassa

17/03/2014 in Kenia | 1 comment

Vrolijke muziek schalt door de boxen van het lokale Matatu busje dat langs de kant van de weg stopt. Een jongeman met een T-shirt met een grote afbeelding van Bob Marley erop werft passagiers om met dit ritje mee te gaan. Op straat prijzen verkopers hun waar aan. De kok draait zijn stokjes vlees nog een keer om op de barbecue en aan de overkant van de weg wordt alle troep bij elkaar geveegd door een vrolijk fluitende vuilnisman. Een groepje in burkha gekleden vrouwen slepen met volle tassen met groenten en fruit. In een portiek ligt een...

Fotoserie: Kenia Wildlife

10/03/2014 in Fotoseries, Kenia | 7 comments

Tijdens onze reis door Zuid-Afrika en Swaziland zagen we al heel veel wildlife, maar ook in Kenia hebben we vele plaatjes kunnen schieten van de mooiste dieren. We bezochten Lake Naivasha en het Nakura Park. De leukste en mooiste foto’s hebben we voor je op een rijtje...

Op familiebezoek in Afrika: een trip door West Kenia

01/03/2014 in Kenia | 5 comments

Na het overweldigende bezoek aan de Verenigde Arabische Emiraten en Oman leveren we onze huurauto in op Dubai Airport en pakken het vliegtuig naar Nairobi. Op de luchthaven worden we verwelkomt door Folkert, de oom van Rijnhout. Hij woont al bijna zijn hele leven in Kenia en staat daar beter bekend als ‘Father Kruis’. Hij is aangesloten bij de missionarissen van Mill Hill; een van oorsprong Engelse organisatie die over de hele wereld Katholieke priesters en zuster uitzendt. Een bijzonder leven in Kenia Folkert is verantwoordelijk geweest voor...

read more

‘Oeps foutje!’, onze grootste reisblunders

24/01/2014 in China, India, Kenia, Persoonlijk, Tips & Tricks | 5 comments

Welgeteld 150 reisdagen hebben we er tijdens onze wereldreis opzitten. Ook voor de reis hebben we al menig wat avonturen achter ons gelaten. We mogen ons dus ondertussen toch wel aardig ervaren reizigers noemen. Maar iedere reiziger begaat wel eens een foutje. Op het moment dat het gebeurt kan je wel door de grond zakken of jezelf voor de kop slaan. Een lichte vorm van paniek breekt uit en het stresslevel schiet omhoog. Uiteindelijk komt het altijd wel goed, haal je er een wijze les uit en heb je een goed verhaal om te vertellen op een...

Fotoserie: Zuid-Afrika Wildlife

21/07/2013 in Fotoseries, Zuid-Afrika | 1 comment

Tijdens onze rondreis door Zuid-Afrika en Swaziland reden we in onze huurauto ruim 3.000 km. Een echte droomreis met een ideale mix tussen cultuur, natuur en actie. We zagen adembenemende vergezichten, reden door kneuterige dorpjes en stonden oog in oog met wilde dieren in de nationale parken die we bezochten. Uren speurwerk werden beloond met het zien van een glimp van een wegrennend dier of soms stond een imposant dier op nog geen 10 meter van onze auto. Daarna zagen we uren niks en grapten tegen elkaar dat ze bij de ingang van het park...