Groeten uit jaaroverzicht 2014: 219 dagen op reis

Vandaag is het alweer de laatste dag van 2014. Wat is het jaar omgevlogen. Ik kijk met veel plezier terug op 2014. Want wat was je mooi, bijzonder en intens. Wat bracht je me veel en wat maakte je me gelukkig.

Je droom leven

Mijn droom die in 2013 werkelijkheid werd ‘het maken van een wereldreis samen met Rijnhout’ ging in 2014 verder. Van de 365 dagen was ik 219 dagen op reis. Ik bezocht 12 landen in 5 verschillende werelddelen. Een aantal dat ik waarschijnlijk nooit meer ga evenaren. Maar dat hoeft ook niet. Op reis vulde ik mijn rugzak met mooie momenten, fijne gedachten, inzichten en bijzondere ervaringen. Deze rugzak reist vanaf dit jaar altijd met mij mee. Ik koester hem en het geeft me energie.

Bedankt voor de support!

Dit jaar hebben veel van jullie met mij mee gereisd door de verhalen die ik deelde hier bij ‘Groeten uit’. Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor het lezen, de support en de fijne mailtjes en vele reacties op de artikelen. Het tovert een glimlach op mijn gezicht!
Ook in 2015 hoop ik dat jullie weer van de partij zijn, ik heb nog zoveel om over te schrijven!

Groeten uit Jaaroverzicht

Reis je nog 1 keer met mij mee door het jaar 2014 met dit jaaroverzicht? Van ieder land een kleine samenvatting met uiteraard weer een selectie van mijn favorieten foto’s.

Verenigde Arabische Emiraten | januari

• 2014 gingen we knallend in met het zien van de grootst vuurwerkshow ter wereld. Spectaculair!
  • Gratis upgrade naar een meesterlijke suite in het hotel in Ras al Khaimah. Net zo groot als ons eigen appartement in Utrecht!
  • Een bezoek aan de Sjeik Zayed Grand Mosque in Abu Dhabi.

AbuDhabi_Sjeik_Zayed-moskee

Oman | januari

• Oman heeft een speciaal plekje in mijn hart. Wat een geweldig land met haar lieve mensen en veelzijdigheid.
  • Bewonderen van de pracht en praal van de Sultan Qaboes moskee in Musqat.
  • Een geweldige roadtrip langs de kust: van Musqat naar Sur.
  • Genieten van waanzinnige uitzichten en zonsondergangen en wandelen in de Jebel Shams, de Grand Canyon van het Midden-Oosten.

Kenia | januari & februari

• Warm onthaal op de luchthaven van Nairobi door de oom van Rijnhout die al 55 jaar in Kenia woont.
  • Met zijn drieën reizen we buiten de begane paden door West Kenia naar de dorpjes waar Folkert heeft gewoond. We ontmoeten veel locals en maken kennis met Kenia, haar cultuur en gewoonten.
  • Wildlife spotten was één groot avontuur!
  • Op eigen houtje reizen we verder naar het oosten van Kenia waar we een bezoek brengen aan Mombassa en de stranden van Watamu.
  • Ruim een week zijn we op het eiland Lamu. Een magische plek waar de tijd heeft stil gestaan. 8 dagen lang dompelen we ons onder in de eilandcultuur en ook zijn we getuigen van een hoedenwedstrijd. Lamu is echt een aanrader!

Filipijnen | februari & maart

• Op de airport van Jeddah horen we dat het vliegtuig 10 uur vertraging heeft. Omdat Rijnhout jarig is mogen we chillen in de SKYlounge. We proosten met alcoholvrij bier en taartjes op zijn verjaardag.
  • Met een mega jetlag komen we aan in Manilla waar we een bijzondere fietstocht maken door de stad met Smokeytours.
  • Eén van de mooiste plekken waar ik ooit geweest bent is El Nideo en omgeving op het eiland Palawan. Helderblauwe zee, witte zandstranden en prachtige onderwaterwereld. Ik geniet ontzettend van de fijne snorkeltours, de lieve mensen en het dorpje. De avonden zijn gevuld met romantische dinertjes met ondergaande zon, biertjes en cockails drinken met gezellige mensen, uitgaan en vooral heel veel genieten.
  • Ook aan het eiland  Negros Oriental heb ik fijne herinneringen. Op de scooter touren we 8 dagen rond langs de kust en binnenlanden waar we zwaaien naar de locals en colatjes met hen drinken.
  • Op 7 maart vier ik mijn verjaardag in een luxe resort, al nippend aan een cocktail, met een uitgebreide massage aan zee als verjaardagscadeau.
  • Zwemmen met reuze zeeschildpadden bij Apo Island.

Indonesië | maart & april

• Helemaal uit ons dak gaan bij ‘A State of Trance’ in Jakarta.
  • Pap en mam afhalen van het vliegtuig om ons te vergezellen tijdens de reis. Wat is het fijn om hun na zo’n tijd weer te zien.
  • Per trein reizen we verder naar Yogyakarta. Met veel tempelbezoeken en een authentieke theatervoorstelling op het programma.
  • Genieten van de luxe van het Bliss Resort in Ubud (Bali). Massages, zwembaden met fenomenale uitzichten en veel tourtjes: naar Thanalot, het Monkeyforest, de Lotustempel, zilver juwelier en een fietstocht.
  • De straten van Ubud lopen vol voor toeschouwers van het Ogoh-Ogoh-Festival. Magische poppen dansen door de straten.
  • Samen met mijn vader en Rijnhout beklim ik Mount Batur voor een geweldige zonsopgang.
  • In Sanur nemen we afscheid van mijn ouders.

Nieuw-Zeeland | april, mei, juni

• Met de camper door Nieuw-Zeeland reizen was 1 groot hoogtepunt en een onvergetelijke ervaring!
  • Noorder-Eiland: het noordelijkste puntje van NZ in Cape Reinga, pooltjes graven bij Hot Water Beach, naar de spa in Rotorua, wandelen bij lake Taupo, op bezoek bij vrienden in Greytown & het Te Papa museum in Wellington.
  • Zuider-Eiland: kamperen in Kaikoura, meer dan 150 zeehonden pups zien, walvissen spotten, Glaciers bekijken, spiegelende meren en adembenemende vergezichten, gezelligheid in Wanaka waar we familie Harmsen ontmoeten, bezoek samen met hen aan Queenstown, Doubtfull Sounds, Pinquins en sneeuw in Dunedin, Arthur’s Pass oversteken, Mount Cook zien & duizenden sterren spotten.
  • Rijnhout ploetert door de sneeuw bij de Tongariro crossing.
  • Eén voor één springen we op 3,6 kilometer hoogte uit een vliegtuig. Skydiven is gaaf!

Sydney (Australië) | juni

• Uit ons dak bij ‘Armin Only’ van Armin van Buuren.
  • Vivid Light Festival tovert de stad om tot 1 groot lichtjes museum, met als hoogtepunt videomapping op het Opera Gebouw.
  • Met de ferry en uitwaaien op Bondi Beach.

Sydney

Hawaï (Amerika) | juni

• In Waikiki: zomerjurkjes kopen bij H&M, Forever21 en shoppen bij Victory Secret.
  • Snorkelen met de prachtigste vissen, koralen en iedere keer oog in oog staan met zeeschildpadden.
  • Standup paddling in de omgeving van Juressic Park.
  • Feestelijke optochten door het centrum van de stad.
  • Naar de kermis met onze airBNB gastheer.
  • Ons eigen huisje op Maui.
  • Heel vroeg opstaan om de Road to Hana te rijden (Maui) met spectaculaire parken, natuur, views en stranden (aanrader!).

New York (Amerika) | juli

• Genieten van het gekkenhuis op Times Square.
  • Vuurwerkshow kijken op Independents Day.
  • Bezoek aan de bezienswaardigheden van de stad; Highline, Celsea market, Statue of Liberty, 5th Avenue, Empire State building, etc.
  • Genieten van de zomer in de stad in Central Park.
  • Ontdaan van het bezoek aan het 9/11 museum.
  • Slenteren door Soho, Little Italy, ChinaTown, etc.
  • Shop, shop, shop.
  • Afscheid nemen van Rijnhout die terug naar Nederland vliegt.
  • Voetbal wedstrijden kijken in een oranje gekleurde kroeg.

Canada | juli

• Weerzien met familie.
  • Busrit door het Canadese landschap.
  • Paardrijden in de bergen.
  • Met de kabelbaan omhoog en vanuit de gondel beren spotten.
  • Na 11,5 maand weer terug naar Nederland!

Home-Sweet-Home

België | augustus

• Vakantiepret met familie in België.
  • Bezoek aan Antwerpen.

Athene | oktober

• Alleen op reis naar Athene voor TBEX.
  • Ontmoetingen met veel (Nederlandse) bloggers en veel inspiratie opdoen bij het congres.
  • Afsluiting van TBEX met een gezellig Farewell Street Event.
  • Slenteren door de fotogenieke straatjes, bezoek brengen aan de markt en natuurlijk de bekendste eyecatcher van de stad: ‘De Acropolis’
  • Grieks eten!
  • Bijzondere avond in een trein met muzikale optredens en een 4 gangen diner.

Duitsland | november

• Weekendje weg naar Frankfurt!

Thuiskomen…

Maar niet alleen het reizen en onderweg zijn hebben dit jaar zo’n grote glimlach op mijn gezicht achter gelaten. Want ook het thuiskomen was heel fijn. Ik waardeer het enorm wat ik hier heb. De lieve mensen om me heen, mijn fijne appartement, de mogelijkheden die Nederland je biedt.

De header van dit bericht is dan ook geen paradijselijk strand, want die hebben jullie hier al genoeg gezien. Het is een foto genomen op één van mijn favo plekken in Nederland: de hei vlakbij Utrecht.

Next step: freelancer

Op werkgebied maakte ik een onverwachte stap; om als freelancer aan de slag te gaan. Ik ben super trots op de mooie klussen die ik dit jaar al heb mogen uitvoeren. Ik genoot van de samenwerking met inspirerende collega’s en het vertrouwen dat ik van hen kreeg.
Ik had soms moeite met het loslaten van oude structuren en werd uitgedaagd om in nieuwe werkvormen te denken. Vertrouwen hebben én krijgen in jezelf. Kwaliteiten van mezelf ontdekken waarvan ik niet had gedacht ze in me te hebben. Ook in 2015 zijn dit belangrijke onderdelen waar ik verder aan ga werken. Ik heb er zin in!

Proost op 2015!

Dankbaar ben ik voor dit mooie jaar. Maar ik ben me ook bewust dat het niet altijd zo vanzelfsprekend is zo’n mooi jaar. In mijn omgeving zie ik mensen afscheid nemen van dierbaren, vechten met rare ziektes, bezwijken onder de werkdruk, relaties die doven… ook die momenten horen erbij.

Laat 2015 voor ieder van jullie een mooi jaar worden.
Met kleine én grote geluksmomentjes!

Author: Saskia